De website van het Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam (WSP) is vernieuwd. Met ‘Ontdek sociaal ondernemen’ inspireren we werkgevers om werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te geven. Ik ben er trots op, want ik mocht een onderzoek doen onder hun klanten, ik schreef een advies, was betrokken bij de uitvoering en schrijf vooral véél interviews.
De verhalen van werkgevers
In opdracht van WSP onderzocht ik hoe we hun klanten het beste kunnen helpen om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen. Opvallend was dat werkgevers behoefte hebben aan nieuwe inspirerende voorbeelden uit de dagelijkse praktijk. Ze willen weten waarom andere ondernemers sociaal ondernemen. En hoe ze dat doen. Ze zijn op zoek naar praktische tips. Ook vinden ze de berichtgeving van de gemeente soms te positief. Quote van werkgever: “Werken met lastige doelgroepen ís niet winstgevend, en ook niet altijd makkelijk. Toch zijn er genoeg redenen om het wel te doen…”
Inspirerend, praktisch en realistisch
Werkgevers zoeken inspiratie, praktische tips en realistische verhalen, dus dat zijn de pijlers van de inspiratiepagina geworden:
- Inspirerend (zie: ‘Dat sociale gedoe met die mensen’)
- Praktisch (zie: Tip van Mama Travelbird)
- Realistisch (zie: ‘300 flexwerkers per dag’)
Nieuwsgierig?
Ga snel naar www.wspgrootamsterdam.nl/sociaal-ondernemen